10.8.16

Privid izbora

Jedna od glavnih prednosti otvorenih platformi kao što je PC je u mogućnosti odabira. Korisnik može odabrati programe koji njemu odgovaraju. Barem tako kaže teorija. Ponešto razočaran novi Edgeom odlučio sam preispitati vlastiti odabir internet preglednika (ili pučki browsera).

Kod takvog posla važno je odbaciti emotivnost i pristupiti problemu objektivno. Tako sam u startu "objektivno" odlučio odbaciti Operu jer mi je antipatična. Time se odabir sveo na četiri programa. Kroz godine nekoliko puta sam uspoređivao te programe i gotovo uvijek završio na Internet Exploreru.

No IE je postao stvarno prespor i izrazito nestabilan. Zamrzava se, ponovno učitava stranicu, ruši se, sve skupa je jednostavno prelilo čašu. To nije posljedica loše podešenosti mog računala jer slično iskustvo prijavljuju i drugi korisnici. Što kaže moj prijatelj: IE je aorist.

Naravno, kao višegodišnji korisnik IE najviše sam očekivao od Edgea. No, kao što sam napisao u prošlom tekstu, Edge se sam isključio iz utakmice nemogućnošću iznošenja linkova na desk. Osim toga u par dana rada uspio je par puta zaglaviti, ima problema sa zatvaranjem stranica i slično.

Sljedeći kandidat je, naravno, Firefox. Njega sam ranije neko vrijeme koristio i nisam bio oduševljen. Imao sam nekoliko sigurnosnih problema s njim. Možda jednostavno nisam imao sreće ali to je ostavilo gorak okus. Osim toga u zadnje vrijeme razvoj programa je malo zastao pa neka rješenja izgledaju baš zastarjelo. Izgleda da nisam jedini koji tako misli jer mu je tržišni udio pao ispod 10%.


Preostao je, dakle, Chrome. Moram priznati da me je od njega odbijao izrazito agresivan pokušaj Googlea da mi na računalo instalira taj program. U zadnjih par godina vjerojatno sam više stotina puta odbio ponudu da "popravim svoje web iskustvo" instalacijom Chroma. No na kraju je Chrome ipak dospio na moje računalo. To nije moj prvi susret s njim ali prvi put ga promatram kao program koji bih mogao svakodnevno koristiti.

Brz je, ne poričem. Ima dobru podršku najnovijih tehnologija, a neke njegove mušice daju se ispraviti izrazito bogatom ponudom dodataka (Extensions). Na primjer, nemogućnost podešavanja sadržaja novog taba lako se rješava dodatkom po  imenu New Tab Redirect. Osim toga izgled je moguće mijenjati korištenjem ogromnog broja tema. Dakle, dojam je izrazito pozitivan ali ...

Izgleda kao da autori browsera imaju nalog da naprave jednu veliku glupost u programu. Kada ih korisnici na to upozore ustraju u obrani takve politike, iz potpuno neshvatljivih razloga. Tako Chrome bez ikakvog upozorenja zatvara sve tabove. Kao korisnik koji pri nekom poslu zna imati više prozora i u svakom od njih po nekoliko tabova, ovo mi je neprihvatljivo. Naravno da znam da se zatvoreni prozor može ponovno otvoriti sa svim ranije otvorenim tabovima. No ako je u međuvremenu otvaran drugi prozor stvar je nepovratno izgubljena.

Puno korisnika već godinama traži da se to promijeni. Kao programer znam da je to jako lako napraviti. No autori insistiraju da je to protivno njihovoj politici. Možemo samo nagađati koliko je sati uludo utrošeno u ponovnom pronalaženju greškom zatvorenih stranica.
Dakle, korisnici imaju mogućnost odabira. Mogu odabrati koji će problem svakodnevno trpjeti zato što je netko zamislio politiku koja potpuno zanemaruje želje korisnika.


Zaključak: Odaberite program čiji  vas nedostatak najmanje nervira.

No comments:

Post a Comment